Rachel Zuannon, artista plástica, dançarina [ zuannon@sili.com.br ]

Projeto: Dança Tecnológica, o corpo contaminado pela tecnologia / Technological Dance, the body contaminated by the technology (or. Christine Greiner)

Partindo do conceito de co-evolução, a pesquisa "Dança Tecnológica, o corpo contaminado pela tecnologia" propõe como premissa básica entender corpo que dança e tecnologia como dois sistemas complexos co-evolutivos, os quais podem mutuamente modificar-se, um pela ação do outro, instaurando uma condição de co-colaboração entre corpo e tecnologia. Nesse contexto, essa pesquisa também visa salientar a possível distinção entre dança-tecnologia e dança tecnológica, sendo isso o primeiro passo para a compreensão da mesma .

From the co-evolution concept, the research " Technological Dance, the body contaminated by the technology" proposes as basic premise to understand body that dances and technology as two co-evolutionary complex systems, which mutually can modify, one for the action of the other, establishing a condition of co-collaboration between body and technology. In that context, that research also seeks to point out the possible distinction among dance-technology and technological dance, being that the first step for the understanding of the same.

 

Artista multimídia, bailarina e coreógrafa, mestranda no programa de Comunicação e Semiótica – PUC/SP, integra o Centro de Estudos em Dança, desse mesmo programa. Bolsista CAPES, desenvolve a pesquisa "Dança Tecnológica, o corpo contaminado pela tecnologia". Em 1999, com o apoio da fundação VITAE, participou do American Dance Festival, como integrante dos "International Choreographer Resident" e "International Arts Management" Programs.

Media artist, dancer and choreographer, master degree in the Semiotic and Communication program at the PUC/SP, integrates the Center of Studies in Dance, of that same program. With the CAPES scholarship, she develops the research " Technological Dance, the body contaminated by the technology ". In 1999, with the support of the foundation VITAE, she participated in the American Dances Festival, as integral of the " International Choreographer Resident " and " International Arts Management " Programs.